Denne analyse indeholder flere detaljer om personbilsalget i september måned.

Salgsudviklingen i segmenterne

SUV’erne har i den seneste tid været populære, hvilket fortsatte i september måned, hvor de udgjorde 32,9 procent af alle nyregistrerede personbiler. Sammenlignet med september 2019 er dette en stigning på 5,7 procentpoint.

Modsat tabte Mellem-segmentet en markedsandel på 2,1 procentpoint sammenlignet med september 2019. I september 2020 havde Mellem-segmentet en markedsandel på 16,7 procent, hvor markedsandelen i september 2019 lå på 18,8 procent.


Den generelle tendens for SUV’erne er, at det primært er lille- og mellem-klassen, som er populære, hvilket også tydeligt ses i september måned. Denne SUV-klasse er på størrelse med en almindelig familiebil, blot en smule højere. Lille-SUV’erne ligger stadig i top og udgjorde i september en markedsandel på 41,8 procent, hvor Mellem-klassen udgjorde en markedsandel på 39 procent. Sammen udgjorde de en samlet markedsandel på 80,8 procent.

Udvikling i købs- og leasingandel

I september 2020 fordelte leasing og køb sig således, at privatleasinger udgjorde en andel på 15,4 procent, erhvervsleasing en andel på 28 procent og køb stod for de resterende 56,6 procent.

 

Efterspørgslen fra private og erhverv

 

 

Kilde

Pressemeddelelsen er udarbejdet af De Danske Bilimportører på baggrund af data fra DBI-IT.

Kildeangivelse

Alle gengivelser af data og oplysninger bedes kildeangives med: De Danske Bilimportører.

Yderligere oplysninger

  • Interview og citater:
    Adm. Direktør Mads Rørvig, tlf. +45 30 16 10 04 eller mr@bilimp.dk
  • Data, statistik og bilag:
    PA- & kommunikationskonsulent Sara Gabrielsen, tlf. +45 71 11 94 91 eller slg@bilimp.dk